top of page
E34CD5A4-9526-49C1-B212-03077A449AFA_1_1

I

Anne Ann is opgeleid tot bio-ingenieur in land en bosbeheer (1994). Voor het maken van haar thesis ivm ontbossingsproblematiek verbleef ze 6 maand in Costa-Rica.

Ze werkte jaren als begeleider en coördinator van milieu- en natuuractiviteiten in meerdere organisaties zoals PIME, Milieuboot, Hiva-Vorming. Waarna ze als stafmedewerker Personeel en Organisatie de opleidingscel binnen KULeuven groot maakte.

 

Met de geboorte van haar kinderen begon voor haar een ander leven. Ze besefte ten volle de kwetsbaarheid en de rijkdom van baby’s en jonge kinderen en was voltijds mama met hart en ziel. Toen de kinderen iets ouder waren volgde ze opleidingen zoals Sound-&Energyhealing, Zinvol Tekenen (plus docentschap), Systemisch opleidingswerk, kunstopleidingen. Waardoor ze meer en meer tot haar eigenheid kwam.

 

Sinds 2013 is Anne zelfstandig aan het werk. Eerst in combinatie met halftijds werk aan de KULeuven daarna voltijds. Ze startte samen met een vriendin met het organiseren en begeleiden van korte crea activiteiten. Ze gaf zinvol tekenen aan kleuters en was docent Zinvol Tekenen (UCLL) voor leerkrachten basisschool.

 

Sinds 2015 organiseert en begeleidt Anne Ann langere activiteiten en kampjes gespreid over meerdere dagen. “Sommige kinderen ken ik al van hun kleutertijd en die komen nog steeds heel graag”.

 

Dit zijn de enige kampjes waar mijn kinderen naar toe willen komen, hier voelen ze zich vrij en mogen ze hun ding doen.” zijn reacties van ouders die Anne geregeld mag horen en haar blijven ontroeren.

 

Hieruit merkte Anne Ann de nood aan ongedwongen, vrij spel. “Meer en meer durfde ik mijn eigen voorbereide programma los te laten telkens als kinderen met eigen ideeën en inbreng kwamen. Ik zag enthousiaste kinderen, die met de ganse groep konden samen spelen, ieder erbij betrekken, zorg dragen voor elkaar, elkaar respecteren, .. eigen spelen bedenken en uitvoeren. Prachtig. Motivatie en enthousiasme van kinderen die ik zelf, ook met de beste voorbereiding, niet kan bereiken.”

 

Toen ook duidelijk werd dat haar dochters HB zijn, kwam ze in aanraking met de Verderdenkplaneet en later Springstof en Excentra. Bij Hoogbloeier volgde ze de  verdiepingsopleiding "Wegwijs met wijze kinderen". Bij Lotte van Lith, a lot of complexity, volgt Anne Ann de opleiding 'shaken, not broken' waarin ze zich verdiept in de theorie van Dabrowski over de positieve desintegratie!

Haar passie voor kunst en natuur heeft ze meegekregen van haar familie. Tien daagse bergtochten met haar zus en scouts kampen waren haar favoriete vakanties.

“Zo blij dat ik een spoor gevonden heb waarin ik èn mijn wetenschappelijke benadering en onderzoek èn mijn speelsheid èn mijn liefde voor natuur, klank en kleur kan laten samen gaan en dit project in de wereld kan zetten."

 

Dat de nood hoog is aan begeleiding van meerbegaafde kinderen en jongeren, vertelt Isabel me geregeld.

Graag wil ik hierin mijn steentje bijdragen!

 

In gratitude and love !

okt 2021

bottom of page